امروز : جمعه, 5 تیر , 1405
- مشارکت ۵۰ هزار نفری مردم آذربایجان شرقی در پویش کاشی حرم سیدالشهدا(ع)
- پزشکیان: عدالت در سلامت و رسیدگی به اقشار آسیبپذیر محور تحول نظام بهداشت است
- عارف: نگاه قیم مآبانه به مردم و اهل فرهنگ کنار گذاشته شود
- تدوین بسته جامع ریسکها و چالشها برای ارائه به رئیس جمهور
- گزارش از نوزایی کریدورهای شرقی در سایه تحولات ژئوپلیتیک منطقه
- صادرات ۳۳۴ میلیون دلاری از گمرکات آذربایجان شرقی
- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی: حفظ گاو بومی سرابی صیانت از یک گنجینه ژنتیکی برای امنیت غذایی کشور است
- نقشآفرینی آذربایجان شرقی در نجات تجارت ایران و ترکیه از فشار «کوتا»
- مدارس مرموز اسرائیلی در ایران
- فوتبال و سیاست، از مهاجران تا جنگ فرهنگی در آمریکا
- صنعت فولاد بناب نیازمند حمایت جدی دولت است/ تولید ۲۰ درصد از محصولات فولادی کشور
- تحقق بهرهوری اقتصادی با احیای موقوفات آذربایجانشرقی
- فرماندار مراغه : پسرفت در حوزههای فرهنگی و اجتماعی مراغه مشهود است
- تأمین و توزیع ۹۵۶ تن کالای اساسی ویژه ماههای محرم و صفر در آذربایجان شرقی
- قضاوتهای عجولانه درباره توافق/ نه خوشبینی سادهانگارانه، نه بدبینی فلجکننده
- سه مطالبه استاندار آذربایجان شرقی از فولاد مبارکه: امکان فروش اعتباری از طریق LC با هدف حمایت از نقدینگی
- اقتصاد ایران به سرمایه نیاز دارد، نه نقدینگی/ بازسازی، سکوی اصلاحات اقتصادی
- حماسه ایرانیها در لسآنجلس، فریاد «ایران» در آمریکا
- اینفانتینو خطاب به ملیپوشان ایران: پیام بزرگی به دنیا دادید/ شما در حال نوشتن تاریخ هستید
- اتحادیه اروپا ادله کافی برای تعلیق توافق تجاری با رژیم صهیونیستی را در اختیار دارد
- چگونه تولید داخلی، سد راه فروپاشی اقتصاد ایران در جنگ شد
- تساوی تماشایی ایران و نیوزیلند؛ معادلات گروه پیچیده شد
- آذربایجانغربی الگوی موفق دیپلماسی استانی است
- سهم ۹۶.۵ درصدی مالیات از درآمدهای آذربایجان شرقی
- تدوین نخستین طرح هادی «علیشاه» با رویکرد شهرسازی نوین
- در آخرین تمرین پیش از سفر به لسانجلس؛ ملیپوشان به اسم «ایران» همقسم شدند
- آقا جواد فقط خودت بغض کردی!
- درتنمایی تیمهای آسیایی در جامجهانی ۲۰۲۶، برتری غافلگیرانه استرالیا مقابل ترکیه
- آغاز به کار نخستین مرکز شورای سازش کشور در آذربایجان شرقی
- استاندار آذربایجانغربی : هیاتهای مذهبی باید تقویت شوند
نردبان بلند مرتبه شهرداری سهند بالابر از آب در آمد
نردبان بلند مرتبه شهرداری سهند بالابر از آب در آمد
بزرگترین کلاهی که در حق مردم شهر جدید سهند با نام نردبان بلند مرتبه رفت
به گزارش بهار وطن– شهرداری سهند بالابری را که خریداری نموده بود با نام نردبان بلند مرتبه جا زده بود اما با قرارداد ترکمن چایی که بعد ده سال هنوز به سرانجام نرسیده است.
شهر جدید سهند با هدف سرریز جمعیتی کلانشهر تبریز طراحی و احداث گردید و در ادامه با اجرای مسکن مهر در این شهر طراحی اولیه آن( خانه های ویلایی) بنوعی از بین رفت و تبدیل به شهری با ساختار آپارتمان نشینی و بلند مرتبه سازی شد و در این بین احداث ساختمان های بلند مرتبه، این را می طلبید که آتش نشانی این شهر به نردبان بلندی تجهیز شود و در سال 1394 شهردار وقت و برخی از اعضای شورای شهر به منظور تامین ایمنی این ساختمان ها اقدام به عقد قراردادی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال برای خرید نربان آتش نشانی که نه بالابر 52 متری که آن زمان با نام نردبان 95 متری در بوق و کرنا شده بود، نمود و یک میلیارد و 200 میلیون تومان پیش پرداخت به طرف قرارداد پرداخته شد که بعد از گذشت 10 سال این بالابر و یا به قول مدیران وقت نردبان بلند مرتبه 52 متری از طرف شرکت تامین کننده به علل هایی چون عدم پیگیری از طرف شهرداری ، تحول شهرداری نشده بود و مطابق گفته محمدی شهردار فعلی شهر سهند قرارداد این خودرو طوری تنظیم شده بود که دست شهرداری در حنا بود و شهرداری در سال های بعد نتوانست ماشین مورد نظر را براساس آن قرارداد تحویل بگیرد.
محمدی شهردار سهند که از وضعیت این قراداد گلایه داشت در این خصوص گفت: بعد از کلی تلاش در مدیریت جدید شهرداری، این قرارداد بنوعی دوباره احیا و پس از به روز رسانی سهم واریزی شهرداری در آن زمان( 12 میلیارد ریال) ، به ۱۴۰ میلیارد ریال تبدیل شده و متمم قرارداد خرید نردبان آتش نشانی به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال منعقد شد( نردبان خریداری شده 3 میلیارد تومان بود) و تلاش میشود تا اسفند امسال تحویل شهرداری شود.
حال بایستی شهرداران گذشته سهند پاسخگو باشند که چرا این همه سهل انگاری کرده اند و این همه ضرر وزیان به شهری که مامن اقشار کم درآمد و کم بضاعت بود، تحمیل شده است و این ضرر و زیان شهر را چه کسانی باید جبران نماید. آیا این کوتاهی باید از جیب مردم مستضعف و ولایی سهند پرداخت شود؟
در تیر ماه 1394 قیمت سکه آن زمان که هر سکه 900 میلیون تومان بود محاسبه شود 1333 سکه خریداری می شد که با برآورد قیمت کنونی( هر سکه 76 میلیون و 710 هزار تومان) معادل پول پرداختی شهرداری سهند با دلار امروزی 102 میلیارد و 280 میلیون تومان می شود و اکنون بعد از گذشت 10 سال شرکت متعهد ان هم با پا فشاری و دوندگی شهردار فعلی که ریسک کار را پذیرفته پیش پرداخت معادل سازی شده و مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون به 14 میلیارد تومان تبدیل شده است و اما مجددا ماشینی که شدیدا مورد نیاز شهر سهند هست با قیمت 70 میلیارد تومان به شهرداری فروخته می شود !!!!!!
البته جا دارد از شهردار فعلی شهر سهند تقدیر نمود که با تلاش ها و پیگری های خود نگذاشت هزینه پرداخت شده ده سال قبل مردم شهر سهند حیف و میل شود و باز جای تقدیر دارد که در صدد خرید نردبان بلند مرتبه برای این شهر مظلوم هستند تا در مواقع حادثه به ساختمان های بلند مرتبه ارائه خدمات گردد.
سوالاتی که ذهن بنده بعنوان یک خبرنگار به خود مشغول کرده است بدین صورت است:
- چرا در طی ده سال با باعث و بانییان این مسئله مماشعت شده است؟
- شهردار وقت براساس چه ادله و منطقی این قراداد را منعقد نموده و چرا در ادامه ابتر مانده است؟
- چرا در طی این ده سال کسی یا از ارگان های امنیتی از وی بازخواست نکرده است؟
- دست های کثیف در پشت پرده چه کسانی قرار دارند؟
- آیا در خصوص دیگر قرارداد های همان سال ها تحقیق و تفحص شده است؟ و اگر نشده ارگان های نظارتی وامنیتی باید رسیدگی کرده و شفاف سازی نموده و مردم را در جریان امورات بگذارند.
- چرا شهردار وقت و حتی طبق شنیده ها برخی از اعضای شورای وقت هم که در برخی موارد دخیل بوده اند، آزادانه در پست ها و مسئولیت های دیگر جلوس نموده اند؟
- و چراهای دیگر؟؟؟….
استاندار , استانداری آذربایجان شرقی , اسکو , امنیت , بالابر , بهاروطن , دکتر پزشکیان , رئيس سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور , رییس جمهور , سهند , شهر جدید سهند , شهرداری سهند , نردبان , وزیر کشور
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
