امروز : سه شنبه, 25 آذر , 1404
- بازرس کل گیلان: مجوز دهندگان ساخت وساز در مسیر راه آهن رشت-آستارا باید پاسخگو باشند
- پزشکیان: موفقیت نظام درمانی در گرو تقدم بخشیدن پیشگیری بر درمان است
- عراقچی وارد مسکو شد؛ بررسی دستور کار گسترده سیاسی و اقتصادی
- معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی: حرکت سریع جامعه به سوی سالمندی، آینده ساختار جمعیتی کشور را تهدید میکند
- در جلسه امروز شورای شهر تهران چه گذشت؟
- عزم جدی مسئولان استان برای شتاببخشی به اجرای خط 2 متروی تبریز
- معاون جوانان وزیر ورزش: فرصت باقیمانده پنجره جمعیتی جوان را از دست ندهیم
- ربیعی: سیاستهای جمعیتی ایران باید مبتنی بر آیندهنگری و توجه به تغییرات نسلی باشد
- ماده ۵۰ حذف شود، توسعه شهری میایستد
- نسخهای که ایران را تشنهتر کرد
- دستور اژهای به سازمان بازرسی: مسأله ارز را رها نکنید
- مهاجرانی: کشور در جنگ ترکیبی اقتصادی و رسانهای است/ لزوم تغییر گفتمان با مردم
- سازمان منطقه آزاد ارس به عضویت سازمان جهانی گردشگری پذیرفته شد
- مدارس آذربایجانشرقی فردا و پس فردا غیرحضوری شد
- ۲ سوال خضریان از ظفرقندی درباره موضوع تخلفات برخی پزشکان
- البرز؛ پیشران صنعتی با بهرهوری بالا در سایه تنگنای زمین
- رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور: بازرسی عالمانه با رویکرد پیشگیری، عامل موثر در سلامت اداری است/ جلوگیری از تضییع حقوق مردم، وظیفه قانونی و تکلیف شرعی است
- پاکنژاد: شرایط فروش نفت ایران تغییری نکرده است
- دستور وزیر کشور برای آمادهباش کامل استانداران ۴ استان
- مدیر اسبق صندوق بازنشستگی: برای پست پیشنهاد میلیاردی میدادند
بازرس کل گیلان: مجوز دهندگان ساخت وساز در مسیر راه آهن رشت-آستارا باید پاسخگو باشند
به گزارش بهار وطن – بازرس کل استان گیلان اعلام کرد: مراجع مربوطه و متولیانی که مجوز ساختوساز در مسیر خط ریلی رشت-آستارا را دادهاند، باید پاسخگو باشند.
بهار وطن – «احمد آقائی» روز سه شنبه در نشست نظارتی و حمایتی بررسی علل تغییر مسیر خط ریلی رشت- آستارا با حضور معاون توسعه و ساخت زیربناهای وزارت راه و شهرسازی، معاون دادستان مرکز استان و مدیران ارشد استانی به درخواستهای مکرر مردمی و شکایات واصله به سازمان بازرسی در خصوص تغییر ناگهانی مسیر احداث راه آهن رشت – آستارا در منطقه حوریان پاسخ داد.
وی با اشاره به پیشینه این طرح که به دوره قاجار باز میگردد، اظهار کرد: یکی از موهبتهای نظام اسلامی و برکات انقلاب ما این بود که این طرح در این دوران به مرحله اجرا در آمده و مطالعات آن چندین سال طول کشیده است، تکمیل این طرح با توجه به اهمیت ایجاد کریدور شمال-جنوب از اقتضائات اقتصادی کشور محسوب میشود.
آقایی با تاکید بر این نکته که این مسیر ترانزیتی، مسیر حیاتی و از ضروریات است، افزود: این مسیر، کریدور شمال-جنوب کشور را به هم متصل میکند و نقش حیاتی در اقتصاد کشور، کشورهای همجوار و حاشیه خلیج فارس دارد.
وی با اشاره به اهتمام دولت در تسریع اجرای خط ریلی رشت – آستارا و راه اندازی این کریدور بین المللی، گفت: دولت وفاق با وجود همه مشکلات اقتصادی و با توجه به پیگیریهایی که از دولتهای قبل وجود داشته، اهتمام جدی در این خصوص دارد. مدیران ارشد کشوری، استانی و شهرستانی نیز تمام تلاش خود را به کار گرفتهاند تا هرچه سریعتر این طرح عملیاتی و به بهرهبرداری برسد.
بازرس کل استان گیلان ضمن تاکید بر نقش نظارتی بازرسی کل بر تمامی پروژههای عمرانی و زیرساختی استان بر اساس قانون، به اعتراضات برخی از شهروندان رضوانشهری اشاره کرد و یادآور شد: در اجرای پروژه ملی مذکور بعد از ابلاغ، هرگونه ساخت و ساز و دست اندازی در محور مذکور ممنوع است.
آقایی در ادامه افزود: چطور درمسیر اجرای خط ریلی که طرح آن از دهه 80 آغاز شده، ساخت و ساز صورت گرفته و اکنون می گویند باید مسیر احداث خط ریلی تغییر پیدا کند؟ اگر افرادی خودسرانه اقدام به ساختوساز کردهاند، این خسارتی است که به خود وارد کردهاند و اگر از دستگاهی مجوزی دریافت شده آن دستگاهها تخلف کرده و باید خسارت را جبران کنند و این موضوع جزء حقوق مکتسبه نیست چون مبنای قانونی ندارد.
وی با اشاره به مراجع ذیربط و متولیان امر که مجوز ساختوساز در مسیر خط ریلی را داده اند، گفت: بدیهی است که باید پاسخگو باشید؛ تغییر این مسیر به سمت مسیر دیگری که جزء اراضی یکپارچه کشاورزی است، منافع کشور و مردم را تحتالشعاع قرار داده و تهدیدی علیه امنیت غذایی محسوب خواهد شد که موجب تنش اجتماعی و بدبینی مردم شده و خدمات صادقانه برخی از دستگاه ها را خدشه دار خواهد کرد.
بازرس کل استان تاکید کرد: اعتراضهای مردمی مطرح شده در بسیاری موارد به حق است و این موضوع با مبانی دینی ما نیز همخوانی دارد. امروز استان ما بخش عظیمی از اقتصاد آن بر پایه محصولات کشاورزی استوار است و تأمینکننده بخش قابلتوجهی از برنج کشور است.
آقایی به شرایط اقلیمی و روستاهایی که دارای اراضی کشاورزی و شالیزاری هستند نیز اشاره کرد و افزود : نباید این اراضی را تغییر کاربری دهند، چرا که این زمینها تنها منبع درآمد مردم و تضمینکننده امنیت غذایی، بهویژه در حوزه برنج کشور محسوب میشوند، مهندسی و توسعه باید بهگونهای باشد که به طبیعت آسیب وارد نشود.
وی تاکید کرد: اینکه ما بهخاطر خواستههای چند نفر که بهدنبال سودآوری و جمعآوری سرمایه هستند، این اراضی کشاورزی را تغییر دهیم، منطبق با عدالت و انصاف نیست و سازمان بازرسی بر اساس قانون و صلاحیت ذاتی خود به عنوان مرجع نظارتی، وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین را دارد و لحظهای از احقاق حق مردم کوتاه نخواهد آمد.
احمد آقایی، , بازرشی، , عمرانی، , گیلان،
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

